Plickers

bl küldte be időpontban

P1020374-tmbEgy érdekes alkalmazással dolgoztak matek órán a 3.a-s tanulók.

 

 

A múlt héten kipróbáltam a Plickers nevű internetes alkalmazást a matematika óráimon.

A szükséges lépések:
1. Regisztráltam a lent megadott weboldalon, és belépés után létrehoztam a gyerekek névsorát. Ekkor mindenki kap egy azonosító számot és egy-egy lent látható kétdimenziós (síkbeli) kódot. A kódkártyákat letöltöttem, kinyomtattam, és az órán minden gyereknek odaadtam a saját kártyáját.

2. A telefonomra letöltöttem az ingyenes Plickers alkalmazást a Play áruházból.

3. A weboldalon elkészítettem egy 5 diából álló kérdéssort. Minden kérdésre egy jó válasz adható – A, B, C vagy D, illetve létrehozható egy Igaz/Hamis választ váró dia is. (Utóbbinál gondot okozhat, hogy angolul írja ki a szót - A: false, B: true -, de nekünk ez nem volt probléma, mivel a 3.a idegennyelvi-reál osztály.) A kérdéseknél jelöljük, hogy melyik lesz a jó válasz.

Hogyan kell mindezt használni?
Belépünk a Plickers weboldalra, és kivetítjük kérdéseket. A tanulók megoldják a soron következő feladatot – fejben, vagy írásban – majd kérésre felmutatják a kódlapjukat úgy fordítva a kártyát, hogy a válaszuknak megfelelő betű legyen felül. Mi a telefonon elindítjuk az alkalmazás, és a gyerekek felé irányítjuk a kamerát. A program azonnal felismeri és beszkenneli a gyerekek kezében levő kódokat, érzékeli, hogy melyik betű van felül, és a telefon kijelzőjén rögtön látjuk is, hogy ki válaszolt helyesen. A telefon képernyőjén a tanuló kódlapja mellé kirajzol egy zöld pöttyöt, ha jó a megoldás, illetve pirosat, ha nem. A kivetítőn a gyerekek látják, hogy kinek a válaszát küldte már be a program, így azok leteszik a kártyát, és figyelik az eredményeket. A telefon – természetesen kell hozzá net – azonnal továbbítja az internetes alkalmazásba az eredményeket, így ott már készül is a diagram, az értékelés feladatonként, tanulónként, diánként, és a kivetítőn mindez látható lesz.

Mit nyer vele a pedagógus?
A feladatokat hipp-hopp el lehet készíteni – bár nem tűnik nagyon változatosnak a négy válaszlehetőség, a gyerekek nem unják meg, ha jók a kérdések. A gyereknél nincs okos eszköz, tehát lehet vele a hagyományos tanulási folyamatot ellenőrizni, értékelni, miközben mégis úgy érzi, hogy „digitalizálódott”. A diákra képek is beszúrhatók – nálunk dínósak lettek, mert ez a témánk. A kész feladatsor kinyomtatható sokféle formátumban (pl. kérhető rá szabad hely a feladatmegoldáshoz, vagy a jó  megoldás jelölése), lementhető pdf-ben. A kiértékeléseket nagyon sokféleképpen elkészíti, ami szintén nyomtatható, menthető.

Ez egy ingyenes alkalmazás, ezért lehet egyszerre csak 5 diából álló feladatsort összerakni, de van fizetős változat is. Abban biztos sokkal több lehetőség van, de szerintem még egy jó ideig elleszünk ezzel is. :)

www.plickers.com
Vannak a neten videók is az alkalmazásról.

Néhány kép a használatról.
Ilyen kódokat kapnak a tanulók, minden kinyomtatott kódkártyára egy-egy a síkbeli alakzat kerül:

Ezt látom a telefonon: a zöld pötty a jó megoldást jelenti, a piros a rosszat. Először kicsit gyakorolni kell, látható, hogy a ferdén tartott kártyánál a program nem jelez semmit.

A következő képen két kérdés látható, ezeket vetítjük ki. A gyerekek a kártya megfelelő irányú feltartásával válaszolnak. A lentebbi képen látható, hogy a 2. kérdésre kinek a válasza érkezett már be.

 

Salamon Péterné