VEKOP-7.3.3-17 pályázat
A VEKOP-7.3.3-17 „Digitális környezet a köznevelésben” pályázat megvalósításával erősíteni kívánjuk a matematikai képzésünket és a szövegértés terén gazdagítani kívánjuk módszertani eszköztárunkat.
Úgy gondoljuk, fejleszteni kell a pedagógusok digitális módszertani tárházát, az alkalmazást széleskörűvé kell tenni. Nem csak az a cél, hogy minél több pedagógus használja az eszközöket, hanem az is, hogy a tanmenetükbe, tanóráik vezetésébe beépítsék a diákok általi felhasználási lehetőségeket, kidolgozzák a tananyag támogatását interaktív tananyagok alkalmazásával. A digitális eszközökkel támogatott tanórák arányának növelésével elérhető a kompetencia területek fejlesztése, ami pozitívan hatna a mérések eredményeire is. Tehetségpontként szélesíteni tudjuk az iskola kapcsolatrendszerét.
A pályázat megvalósulásának területei
A GEOMATECH projekt keretében:
- a matematikai és digitális tudás összekapcsolásával, tervszerű, céltudatos fejlesztéssel növeljük a tanulók motivációját,
- erősítjük a tanórák élményszerűségét, játékosságát,
- a tanulók egyéni útvonalakon haladhatnak, ugyanakkor együttműködnek társaikkal,
- szemléltető ábrák, digitális tananyagok készítésével könnyebbé válik a matematikai problémák megértése, feldolgozása.
LEGO matek program keretében:
- tanulók motivációjának növelése az órák színesebbé tételével,
- a tanórák játékossá tétele a jobb tanulási hatásfok eléréséért,
- problémamegoldásra fókuszáló feladatok kiszélesítése,
- a program által nyújtott differenciálási lehetőségek segítségével az SNI-s tanulók hatékonyabb felzárkóztatása
- A pályázatban meghatározott célokat és feladatokat rögzítjük a Pedagógiai Programunkba, hosszú távon beépítjük intézményünk életébe.
- A projekt első évében a szükséges továbbképzéseken részt veszünk, a tanultakat beépítjük mindennapos pedagógiai gyakorlatunkba. A módszertani csomagok használatát bemutatjuk a kollégáknak, szülőknek. Tapasztalatainkat összegezzük módszertani fejlődésünk érdekében. A diákok részére biztosítjuk az eszközök tanórai használatát.
- Ha szükséges módosítjuk a Digitális Fejlesztési Tervben megfogalmazottakat, kiegészítjük a tapasztaltakkal.
- Elvégezzük a szükséges adatszolgáltatást és biztosítjuk a digitális módszertan alkalmazásának lehetőségét a fenntartási időszakban is.
- Tervezzük, hogy felmenő rendszerben kiszélesítjük a programot a szövegértési kompetencia fejlesztésére is.
LEGO Mindstorms EV3 robot programozása keretében:
- tanulók motivációjának növelése a tanórán kívüli szabadidős tevékenységek során is,
- a robot megépítésével a térlátás fejlesztése, összerakási útmutatók használatának gyakorlata,
- a robot programozásával a logikai képesség fejlesztése,
- az informatika és az angol nyelv összekapcsolása, eszközként való alkalmazása,
- tehetséggondozás műhelymunkában az élményközpontú alkotás során.
Rövid prezentáció a pályázatról, indításhoz kattintson a képre.
A megvalósulás követése
Szakmai beszámoló az Intézményi digitális fejlesztési terv megvalósulásáról
Példák a különböző digitális eszközök használatára
Geomatech
- Óraterv - matematika Geogebrával
- Geogebra használata matematika órán
- Geogebra - A lineáris függvény ábrázolása, egyenletek grafikus megoldása
LEGO matek program
LEGO Mindstorms EV3 robot
- A LEGO robot ismertetése
- Tanulás a Lego-val robotprogramozás szakkörön
- Óraterv - maradékos osztás 3-mal
LEGO StoryStarter
- Óratervezet - Rumini, és a megvalósult óra
- Óratervezet - Altató
- Prezentáció - A görbe nyírfa
- Prezentáció - Cseresznyevirág meséje
Budapest, 2021. november 24.