Egészséghét | Ötödik nap: kék

bl küldte be időpontban
Forums

P1020374-tmbA témahét utolsó napján a víz volt az úr.

 

 

2020. február 14-én, az egészséghét zárónapján a víz volt a központi téma, a nap színe ezért a kék.

 

A 4.a osztály matematika órája:
Először egy prezentációt néztek meg a gyerekek, amely nagyon sok érdekes információt tartalmazott a vízről. Nagyon kellett figyelniük, mert  a jegyzeteik alapján egy összefoglalót kellett készíteniük, mely tartalmazza a vízről hallott adatokat. Készültek kör és oszlopdiagramok, rajzos magyarázatok.
A diákok kaptak egy palack ásványvizet és hozzá poharakat. Meg kellett állapítani, hogy mennyi víz van a palackban (1,5 l), ők hányan vannak (14), és hogy jutna-e mindenkinek 1 dl víz. Ezután minden pohárba a vonalig töltöttük a vizet, jutott mindenkinek. Mivel ezen a pénteken épp Valentin nap volt, kaptak egy-egy szív alakú műanyag jégkockát ajándékba, ezzel tartották hidegen a vizüket. Észrevették, hogy amikor az egyikük beleteszi a jégszívet a poharába, a vízszint megemelkedik, ezért szóba került a térfogat, űrtartalom, sűrűség is, és - bár még nagyon korai - Archimedesz törvénye is, melynek mondókáját vígan énekelgettük, mialatt a gyerekek díszítették a füzetüket a kiselőadásokhoz. Körbe álltunk és megnéztük egymás munkáját, meghallgattuk mindenki gondolatát. Két tény hatott rájuk leginkább: az egyik, hogy Amerikában, Magyarországon és Afrikában mennyi vizet használ egy nap alatt egy ember, a másik pedig, hogy egy cigarettacsikk a talajra dobva 1000 l vizet szennyez meg, míg ha vízbe kerül, ennek ötszörösét. Nagyon jó kis érzékenyítő programra sikerült ez a sok számmal teli, jobbára diagramok gyártására, leolvasására szorítkozó matematika óra.

 

 

Hallgass rájuk, a 2.a ismét megmondja: